HESAP AÇILIŞ BAŞVURUSU (YÜZ YÜZE/UZAKTAN KİMLİK TESPİTİ YÖNTEMİYLE) KAPSAMINDA KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Bu Hesap Açılış Başvurusu (Yüz Yüze/Uzaktan Kimlik Tespiti Yönetmiyle) Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesi Hakkında Aydınlatma Metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) uyarınca, Burgan Bank A.Ş.’ye (“Banka”) yapılan hesap açılışı başvurusu kapsamında başvuru, kimlik tespiti ve müşteri edinimi süreçlerinin yürütülmesi amacıyla Banka tarafından kişisel verilerin işlenmesine yönelik olarak bilgilendirme amacıyla hazırlanmıştır. Banka müşterisi olma ve hesap açılışının gerçekleşmesi halinde verilecek hizmete özgü ve bununla sınırlı olarak işlenecek kişisel verileriniz için gerekli bilgilendirme ilgili aşamada ayrıca yapılacaktır.
Veri Sorumlusu: Burgan Bank A.Ş.
İşlenen Kişisel Veri Kategorileri: Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, İşlem Güvenliği, Görsel ve İşitsel Kayıtlar, Sağlık Bilgileri (Tarafınızca beyan edilmesi halinde engellilik durumuna ilişkin bilgi), Biyometrik Veri (uzaktan kimlik tespiti yönteminin tercih edilmesi halinde kimlik teyidinin gerçekleştirilebilmesi amacıyla), Meslek/Unvan Bilgisi.
Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi
Kişisel verileriniz aşağıdaki yöntemlerle elde edilebilir.
- (i) Kişisel Verilerin Sizden Elde Edilme Yöntemleri;
- Yüz yüze hizmet kanallarından (genel müdürlük ve şubeler, direkt satış ekipleri ile destek hizmeti/dış hizmet kuruluşları, anlaşmalı bayiler)
- Mesafeli hizmet kanallarından (ATM, internet şubesi, mobil veya dijital uygulamalar, telefon bankacılığı, çağrı merkezi, faks, SMS) otomatik olmayan yöntemle.
- (ii) Kişisel Verilerin Üçüncü Kişilerden Elde Edilme Yöntemleri;
- Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Risk Merkezi veya en az beş banka ya da finansal kuruluş tarafından kurulan şirketlerden (Bankalararası Kart Merkezi, Kredi Kayıt Bürosu vd.)
- Destek ve danışmanlık hizmeti veren üçüncü kişilerden
- Kamu kuruluşu ve örgütleri tarafından işletilen çeşitli kurum ve kuruluşların veri tabanlarından (KPS-Kimlik Paylaşımı Sistemi, ADNKS-Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi gibi) veya web sitelerinden otomatik olmayan yöntemle.
Kişisel Veri İşlemenin Hukuki Sebebi ve Amacı
Kişisel verileriniz aşağıdaki amaçlarla ve hukuki sebeplerle Bankamızca işlenmektedir.
İşleme Amaçları | Hukuki Sebepler |
---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İşlenen Kişisel Verilerin Kimlere ve Hangi Amaçla Aktarılabileceği
Kişisel verileriniz aşağıda belirtilen taraflara, aşağıdaki amaçlarla aktarılmaktadır:
- Kanunen bilgi almaya yetkili kurum ve kuruluşlar ile yargı mercilerine, yasal raporlama yapılması, düzenleme ve denetim faaliyetlerinin yürütülmesi vb. yasal sebeplerden dolayı.
- Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi veya en az beş banka ya da finansal kuruluş tarafından kurulan şirketlere (Bankalararası Kart Merkezi, Kredi Kayıt Bürosu vb.) risk yönetimi, risk izleme faaliyetlerinin yürütülmesi amacıyla,
- Destek hizmeti/dış hizmet kuruluşları ve hukuk bürolarına Bankaya destek ve danışmanlık hizmeti verebilmeleri amacıyla,
- Yurt içi ve yurt dışı bağımsız denetim kuruluşları, derecelendirme kuruluşları ve konu hakkında bilgi ve uzmanlığa sahip kuruluşlara denetim ve derecelendirme faaliyetlerinin yürütülmesi amacıyla,
- Bankacılık faaliyetleri ile ilgili olarak muhabir ilişkisi içinde olduğumuz bankalar ve finansal kuruluşlara suç gelirlerinin aklanması ve terörizmin finansmanının önlenmesi kontrollerine yönelik yapılacak incelemelerin yerine getirilmesi amacıyla,
- Uluslararası kart çıkaran kuruluşlar ile banka kartı faaliyetlerinin yürütülmesi amacıyla,
- Bankamızın yurt içi ve yurt dışındaki ana hissedarı veya iştiraklerine, çalışanlarına, şirket görevlilerine, hukuk, mali ve vergi danışmanlarına ve denetçilerine; Bankacılık Kanunu’nun 73/4. maddesi çerçevesinde konsolide finansal tablo hazırlama çalışmaları, risk yönetimi ve değerlendirilmesi çalışmaları ile iç denetim uygulamalarının yerine getirilmesi amaçlarıyla.
Haklarınız
KVKK’nın 11. maddesine göre kişisel verileriniz ile ilgili şu haklara sahipsiniz:
- Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
- Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
- Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
- Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
- Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- İşlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhine bir sonucun ortaya çıktığını düşünüyor iseniz buna itiraz etme,
- Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde zararınızın giderilmesini talep etme.
Haklarınızı kullanmak ile ilgili talebinizi, yazılı olarak, burganbank@hs03.kep.tr adresine kayıtlı elektronik posta yoluyla başvurarak veya tarafınızca Bankaya beyan edilen ve tarafınızca doğrulanarak/teyit edilerek Bankamız sistemine kayıt edilen elektronik posta adresi veya Kişisel Verileri Koruma Kurulu'nun (“Kurul”) ileride belirleyeceği diğer yöntemlerle iletebilirsiniz.
Başvuruda;
- a) ad, soyadı ve başvuru yazılı ise imza,
- b) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için T.C. kimlik numarası, yabancılar için uyruğu, pasaport numarası veya varsa kimlik numarası,
- c) tebligata esas yerleşim yeri veya iş yeri adresi,
- ç) varsa bildirime esas elektronik posta adresi, telefon ve faks numarası ve
- d) talep konusu bulunmalıdır.
Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandırılır. Başvurunuza yönelik işlemlerin ayrı bir maliyeti gerektirmesi halinde, Kurul tarafından belirlenen tarifedeki ücret tarafınızdan alınabilir.